"Δυστυχώς, κλείνουμε... όλα πρέπει να φύγουν". Αυτό το γνωστό αγκίστρι βρίσκεται στην καρδιά ενός νέου κύματος διαδικτυακών απατών που εμφανίζονται στο Facebook και το Instagram.
Με την πρώτη ματιά, αυτές οι διαφημίσεις μοιάζουν με γνήσιες εκπτώσεις, αλλά συχνά πρόκειται για ένα δόλιο σχέδιο που έχει σχεδιαστεί για να αποχωριστούν οι αγοραστές από τα χρήματά τους. Αυτό το άρθρο θα σας δείξει πώς να εντοπίσετε μια ψεύτικη διαφήμιση στο Facebook και να προστατευτείτε από ψεύτικες εκκαθαριστικές πωλήσεις στο Instagram.
Αυτή η απάτη στο Facebook ξεκινά συνήθως με μια συναισθηματική ιστορία: μια μπουτίκ που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα μεγαλύτερα καταστήματα λιανικής πώλησης ή μια οικογενειακή επιχείρηση που αναγκάζεται να κλείσει τις πόρτες της. Στους αγοραστές λέγεται ότι αυτή είναι η τελευταία τους ευκαιρία να αρπάξουν αποθέματα με μεγάλη έκπτωση πριν χαθούν για πάντα.
Οι διαφημίσεις συχνά περιλαμβάνουν:
Ορισμένοι λογαριασμοί περιλαμβάνουν ακόμη και ψεύτικες διευθύνσεις επιχειρήσεων ή προσθέτουν ένα όνομα πόλης (όπως "London Styles" ή "St. Louis Boutique") για να φαίνονται αυθεντικοί. Σε μερικές περιπτώσεις, οι εικόνες προφίλ και τα βιογραφικά των "ιδρυτών" δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό είναι ένα κλασικό παράδειγμα απάτης για ηλεκτρονικές αγορές.
Οι σύμβουλοι απάτης περιγράφουν αυτές τις επιχειρήσεις ως "βιομηχανοποιημένη κοινωνική μηχανική". Οι απατεώνες δημιουργούν εκατοντάδες λογαριασμούς ταυτόχρονα, τρέχουν φτηνές στοχευμένες διαφημίσεις και εξαφανίζονται μόλις συσσωρευτούν τα παράπονα.
Όταν οι κριτικές γίνονται αρνητικές, οι λογαριασμοί είτε εγκαταλείπονται είτε μετονομάζονται και ο κύκλος αρχίζει ξανά. Είναι ένα παιχνίδι αριθμών: οι απατεώνες δεν χρειάζονται κάθε διαφήμιση για να πετύχουν, παρά μόνο αρκετές για να βγάλουν κέρδος πριν εξαφανιστούν. Αυτή η προσέγγιση μεγάλου όγκου καθιστά δύσκολο τον εντοπισμό και την αναφορά κάθε ψεύτικου ηλεκτρονικού καταστήματος.
Αν δείτε μια διαφήμιση στο Facebook ή στο Instagram που ισχυρίζεται ότι ένα κατάστημα κλείνει, κάντε μια παύση πριν κάνετε κλικ στο κουμπί "αγορά". Τα προειδοποιητικά σημάδια ότι μπορεί να πρόκειται για απάτη με διαφήμιση "κλείσιμο" περιλαμβάνουν τα εξής:
Για να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους άλλους από μια απάτη του Facebook "δυστυχώς, κλείνουμε":
Όταν ψάχνετε στο διαδίκτυο για περισσότερες πληροφορίες ή αναφέρετε μια ύποπτη διαφήμιση, χρησιμοποιήστε διάφορες φράσεις για να βρείτε τα πιο σχετικά άρθρα και πηγές. Για παράδειγμα, αν είστε καχύποπτοι για μια δημοσίευση, μπορείτε να αναζητήσετε "πώς να εντοπίσετε μια ψεύτικη διαφήμιση στο Facebook" ή συγκεκριμένα "Facebook 'δυστυχώς, κλείνουμε' απάτη". Θα μπορούσατε επίσης να χρησιμοποιήσετε ευρύτερους όρους όπως "διαδικτυακές απάτες" ή "ψεύτικη εκκαθάριση Instagram" για να κατανοήσετε το ευρύτερο πλαίσιο αυτού του ζητήματος και να αναφέρετε μια διαφήμιση απάτης στο Facebook.
Και να θυμάστε: ο χρυσός κανόνας εξακολουθεί να ισχύει - αν φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, μάλλον είναι.
Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται τις διαφημίσεις στο Facebook για να προωθήσουν ψεύτικες πωλήσεις "κλεισίματος" σε μεγάλη κλίμακα. Μείνετε επιφυλακτικοί, ελέγξτε δύο φορές τους πωλητές και μην αφήνετε τα τεχνάσματα του επείγοντος να σας πιέζουν για μια κακή συμφωνία.
📱 Για επιπλέον προστασία, κατεβάστε την εφαρμογή ScamAdviser App για να εντοπίζετε τις κόκκινες σημαίες πριν σας εντοπίσουν.